رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری ۴ نفر در خصوص خرید و فروش داروهای خاص و کشف بیش از ۱۰ هزار قلم از این داروها خبر داد.

دارو

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری چهار نفر در خصوص خرید و فروش داروهای خاص و کشف بیش از ۱۰ هزار قلم از این داروها خبر داد و گفت: متهمین با انبار کردن داروهای خاصی که بعضاً در برخی از نقاط کمیاب هستند آنها را با قیمت‌های گزاف در فضای مجازی می‌فروختند..

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت طی رصد و پایش مستمر فضای مجازی مشخص شد یک تیم مجرمانه در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش داروهای کمیاب از جمله داروهایی دیابت، ریتالین و … می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند اشخاصی با ایجاد چندین صفحه اینستاگرامی با تبلیغات اغوا کننده اقدام به فروش داروهای کمیاب و خاص می‌کند.

وی با اشاره به سرعت عمل پلیس در شناسایی این تبهکاران مجازی افزود: افسران سایبری این پلیس با بررسی‌های همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمین و پس از تشریفات قضائی، در نهایت مجرمان در یکی از مناطق جنوب تهران دستگیر و بیش از ۱۰ هزار قلم داروی خاص از انبار آنها کشف شد.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه داروهای مکشوفه جزو داروهای کمیاب هستند اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا اظهار داشتند این داروهای خاص را برای فروش با چندین برابر قیمت از طریق فضای مجازی از چرخه قانونی خارج کرده و آن را در انبارهای غیرمجاز و نامناسب نگهداری می‌کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلاً دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنن

کد خبر 874989
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    اگر مسئولین با کفایت باشند هیچگاه کار به اینجا نمی کشد .
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    عجب